torsdag 1. mai 2008

Kom mai du skjønne, milde...

I dag har jeg vært hjemme helt alene. Ok. Ronja var også hjemme da, men hun gjør ikke så mye ut av seg. Hadde en "syalongdag" med meg selv. Skulle sy along med en liste jeg hadde satt opp, for ting som må testes ut. En sånn dag går mye raskere enn man skulle tro. Men resultatet ble veska Henkri. Sydd av et stoff jeg har "arva", et putevar kjøpt på en bruktbutikk, noen heklabrikker fra diverse steder og et sitat med en liten skrivefeil (ergo Henkri), som jeg har fått av ei venninne.
Videre fikk jeg testa ut et veskemønster for å se om det egner set til de nye Amy Butler-stoffene mine. Veska er sydd i Marimekkostoff og fôra med ensfarget bomullslerret. Fin fasong i allefall. Og med god hjelp fra Alin og Ohelene så skjønte jeg hvordan glidelåsen skulle sys i også...
De to neste punktene på lista får bli med over til en ny runde... Men jeg fikk gjort ferdig denne tunikaen til Baluba. Den er sydd av min oldemors dynetrekk fra 60-tallet. Herlige farger og mønster! Så til slutt. Våren har definitivt kommet til Trøndelag! Påskeliljene er sannelig på vei. Og noe av bordkledningen må byttes... Se de virile peonskuddene midt i det grønngule!