mandag 11. august 2008

Første dag på jobb

Overskriften sier vel alt. Så er det igang, skoleåret! Men det blir et bra år!!! Flott gjeng jeg jobber sammen med, så dette har jeg tro på. I tillegg har jeg en spennende timeplan, som jeg tror jeg skal få mye ut av! Men det blir hart å stå opp om morgenen. Jaja. Det får vel gå. Og da jeg dro i dag, var ikke hodet med, så pc-en min står igjen på skolen. Altså et innlegg uten bilder i dag. Smugskriver på Kjæres pc. (Har smuglet inn et bilde nå på tirsdag... )

Så: Er helt sikker på at det har vært en issue mellom Tele 2 og Blogspot. Har ikke kommet inn siden fredag ettermiddag. Litt irriterende, kan man si. Har gjort litt reasearch på Hobbyboden og Sykroken, og det viser seg at flere har hatt samme problem, og alle har Tele 2 som nettleverandør. Vel, det funker nå i allefall.

Så til Prosjekt Bedre Plass. Det går fremover, selv om det ikke er snakk om tilhengerlass lenger... Men her kommer en oppdatering i omvendt kronologisk rekkefølge.

Søndag: Rydding i garnlageret. Fikk gitt bort ca ett kilo babyull. Har også klargjort et par poser med div garn som er tiltenkt en barnehage, skole eller sfo som har lyst til å ta imot det. I tillegg fant jeg 27 nøster naturhvit Bomull Sport fra Gjestal, pluss et bakstykke og 20 cm forstykke på en flettegenser tiltenkt Kjære, i samme garn...


Lørdag: Fikk solgt fem kopper og fem asjetter fra Røroskeramikken som ligger ute på Finn. Og kjøperen jobber faktisk rett over veien fra meg!

Fredag: Fikk rydda i litt stoff (gammelt sengetøy) som jeg gir bort. Fimbo har fått noe av det, dessverre blir det ganske dyr porto på det... Resten får evt gå til Fretex. Stoffet egner seg godt til f.eks fôr i tøy. Men jeg har så mye at jeg trenger noen ekstraliv hvis jeg skal få brukt opp alt...

Dagens innsats har jeg ikke helt klar enda. Skal tenke på det straks og med en gang. Ja, jeg skal faktisk tenke på det mens jeg går nedover gaten her.

Dagens oppgave ble å samle en bærepose med klær, som Storebror leverte i Fretex-beholderen. Tror at det å gi bort en pose klær kan bli løsningen på dager når jeg ikke har god tid, eller en bedre ide. Det skal ta laaang tid før det lageret er tomt.