fredag 19. september 2008

... hvor skapet skal stå ...



På et dypdykk i Hedvig sin blogg, fant jeg et utrolig kult skap. Og gjett da, her er det mulig å bestille et slikt skap. I går fikk jeg mitt!!! Det er så lekkert. Og det er utrolig vanskelig å få tatt gode bilder av det... Nå har det kommet på veggen, et sted hvor det er godt synlig - et smykke å se på. Familiens nøkler har nå flyttet inn i skapet, heldiggriser (eller -nøkler).


Forøvrig så har jeg sydd litt i det siste, Baluba fikk seg en korterma genser med a-fasong, og hadde ingen problemer med poseringen. Mønster og stoff er fra Stoff og Stil, men a-fasongen er selvkomponert.

Jeg har også startet på et skjørteprosjekt med tanke på Landhandleriet. Dette er gøy, og her kommer en tyvtitt...

Strikkepinnene går også jevnt og trutt, til noen utvalgte tv-programmer. Ble litt lei av skjørtet, så da tok jeg fram garnet fra Birgirsdottir, som Rockern nøster opp fra det nye hespetreet med stor iver, for å strikke meg genser. Så langt har jeg jobbet med genseren ca to timer, og er allerede 37 cm opp på bolen. Pinner nr 12 burde være påbudt på alt!

Denne uka har jeg vært ute på tre herlige turer i nærmiljøet, her er røyksopp og utsikt fra en av dem. Til sammen har jeg funnet 3 liter kantarell på disse turene også, så nå begynner vi å ha en bra rasjon.

Og dermed ønsker jeg alle ei riktig god helg!