mandag 27. juli 2009

Ett sett i måneden

Med unger som er engasjert i dette og hint, og med dertil hørende loddsalg osv, så trengs det også innimellom dukkeklær til utlodning. Jeg er alltid ute i siste liten med å få til dukkeklær, og har derfor konkludert med at det i det kommende året skal det lages ett sett per måned. Julisettet er ferdig. Det er en genser med knepping i ryggen, samt en bukse. Strikket i mandarin petit. Med dette prosjektet har jeg fått gjort kål på noe restegarn fra mitt hemmelige prosjekt...

Her sitter Babyborn sammen med en hel bunke hekle- og strikkemønster jeg har fått etter en husopprydding. Her er det mye lekkert, altså.

Vi har kommet langt i ryddeprosjektet på mørkloftet også. Har blant annet fylt en tilhenger som skal gå til en bruktbutikk. Stor var min glede da det dukket opp fire permer med Alt om Håndarbeide fra -79 og -86 under diverse annet rart. Bekymringen for at disse bladene hadde gått til resirkulering var påtagende etter en rydderunde der oppe i fjor. Men her er de altså!

De siste dager har vært litt utenom det vanlige. Storebror har vært på Nordisk 4H-leir i Breim, og kom hjem en god del dager før tiden pga utbrudd av svineinfluensa. Ganske kjipt for både ungdommer og ikke minst for arrangører. Pga omstendighetene har vi vært litt spente på om vi fikk det med hit også, men det ser ut som vi slapp i denne omgang. Noe som passer veldig bra! Jeg er nok derimot rimelig sikker på at vi kommer til å få knytte bekjentskap med denne influensaen. Lurer på om første tegn er at rumpa slår krøll på seg?