onsdag 22. juli 2009

Slikt å gjøre - slikt å føre

Nok en gang har jeg startet på et nytt og bedre liv! Kjøpte meg en almanakk fra Personlig Almanacka i broderlandet. Den ble ganske kul, altså. Og selv om det enda er leeenge til jeg er 37 år, får det stå på almanakken.

Inni har jeg blant annet fått med noen ruter for å holde styr på trening, og selv om kalenderen ikke starter før i august, har jeg allerede i dag tatt meg en treningstur sammen med Rockern. Må melde at vedkommende er i bedre form enn sin mor. Men det skulle jo egentlig bare mangle.

Det bedre livet betyr også at jeg skal rydde på mørkloftet (igjen)... Avtalen med Kjære er at jeg rydder en time loft, han maler en time tak. Taket på stua fikk perlepanel og falske åser da vi pusset opp for 8 år siden, åsene ble malt mens panelet fikk hvit lasur. Nå skal det males hvitt med blank maling. Gleder meg veldig til å se hvordan det blir. Her er "før"bildet.

Med en mor som elsker bruktbutikker, dukker det fra tid til annen opp saker som ungene liker også, Sprellemann fant en ubrukt basketkurv her for et par uker siden, til den nette sum av 50 kroner. Den skal henges opp på fjøsveggen. Så er dessverre ikke fjøset vårt noen pryd for øyet, det burde vært revet, men står ikke høyst oppe på lista over things to do, så da får vi ha på et strøk trønderrødt. Dette må gjøres før kurven kan henges opp (ikke hele fjøsveggen da), men Rockern fikk malt noen bord i dag. Flink var han.

I dag har vi sett snurten av sola igjen, det kan vi like! Storebror er vel plassert på Nordisk 4H leir i Breim i Sogn og Fjordane, vil tro han får det superdupert. Vi skal benytte anledningen til å ha bakalao til middag i morgen.