mandag 14. september 2009

Fortrenging...

Har gått og vært småsjuk, med en dæsj feber på toppen i mange dager nå, men har fortrengt det, og tenkt at det nok måtte gi seg. Har prøvd forskjellige "kurer" også, via hjernedød spilling på pc, via tran, til friskluft og søm av bunad... Nå har jeg innsett at et par dager i absolutt ro må til.

Underveis fant vi enorme mengder kantareller, da. I vinter blir det kantareller til enhver middag. Her er det Sprellemann og Baluba, i øsende regn, er ivrige plukkere.

Skogen er forresten full av sopp, selv om det ikke er alle som frister like mye å ta med hjem. Men jeg tror faktisk jeg aldri har sett på maken jeg. Disse bare skrek etter å bli foreviget.

Så til den andre sysselen min. Ettersom jeg er verdens snilleste storesøster, skal jeg i vinter sy bunad til min kjære bror. Første kursdag er overstått, og her er pakken som til slutt skal bli en lekker mannsbunad.

Nå har det begynt å gå opp for meg at dette betyr MYE arbeid. 150 timer bruker proffesjonelle på en herrebunad... I natt har jeg drømt knuter som skal broderes på linskjorta. Lurer på når jeg begynner å drømme knappehull?

I går fikk jeg gjort klar et erme til prøving, nå er det bare resten som gjenstår.

Og hvis du lurer: Her skal jeg love deg det er TRÅKLING. Så og si alle sømmer skal tråkles. Og ikke nok med det, de skal i tillegg tråkles ned. Jaja. Men nå skal jeg bli frisk.