mandag 12. oktober 2009

12-åring i hus

Årets høstferie har kommet og gått. Og nok en gang har familien hatt en fantastisk tur på vakre Leka. Denne gangen i grisevær, men hva gjør vel det. Hyttene på Nausthaugen er gode og varme!
Rocker'n har en tendens til å ha bursdag i høstferien, så også denne gang. 12 år. Med blant annet ny mobil i gave, yndlingsmiddag og Skogsbærvariant av blåbærrull (med håndpisket marengs og krem) ble visst dagen ganske bra likevel. Her har 12-åringen funnet ly for været.

Og her er gjengen min samlet!

Og her kommer det, været. Tror nok denne skura, som gikk akkurat forbi oss, var full av haggel. Kult bilde synes nå jeg.

Bunadsskjorta til min kjære bror har nå begynt å få litt brodering på seg, ca 240 slike knuter skal det være på kragen...

Forøvrig ble det strikket en hel del. Den lilla jakken er nå ferdig, og venter bare på å få knapper. I dag kjøpte jeg i tre forskjellige farger, men jeg greier ikke å bestemme meg for å gå safe (lilla) eller om jeg skal kjøre kontraster (syrlig grønn eller turkis). Har også et nytt prosjekt på gang, skal se etter en passe anledning til fotografering og presentasjon.

Nå er vi klar for to måneders langspurt (og vel så det) frem til jul... Så det er vel bare å stå på. Leka har forresten masse fjell ;-) (I bakgrunnen skimtes Heilhornet i Bindal kommune.)