onsdag 14. oktober 2009

Ferdigstillelse

Hemmeligheten fra i sommer er endelig ferdig, det som har gjenstått i flere mnd nå har vært å få sydd på rundingene. I morgen går turen sørover, og ettersom teppet er en gave som skal få nytt hjem i de deler av landet, var det lurt å få det ferdig nå (så får vi håpe at mottakeren ikke smugleser bloggen før vi møtes på fredag).

Teppet er i barnestørrelse, strikket etter oppskrift pra PT. I gjerningsøyeblikket tok jeg bomullgarnet Petunia, i stedet for Pandora, men det funket fint likevel. I tillegg fikk jeg min aller første positive erfaring med bomullsgarn, så kanskje blir det mer Petuniastrikking fra denne kanten. Rundingene er heklet i Pandora, da. Håper den nye eieren blir fornøyd.

Som sagt ble den lilla ulljakken ferdig også, jeg endte opp med safe knapper - lilla... Mønsteret er fra Dale, mens garnet er Smart fra Sandnes. Tror nok denne kan bli mye brukt utover høsten og vinteren. Morom å strikke også. Rund"fell" med opplegg i halsen, og påstrikking av ermer til slutt. Genialt, for da kan størrelsen tilpasses underveis, og nesten ikke montering!

Her er det Baluba som var fotograf. Skjørtet er forresten fjorårsproduksjon, fra Birgirsdottir. Det har superherlig fasong! (Og der kom jeg på at jeg har en vest liggende umontert, som skal gå til skjørtet.)

Som sagt så går turen sørover for noen dager nå, skal på Naturfagkonferansen. (hups, ligger sannelig et bilde av undertegnede i aktivt limpistolarbeid inne på konferansesidene også...) Gleder meg veldig til å møte dyktige, hyggelige, morsomme kjentfolk, og ikke minst til å motta litt faglig påfyll!