lørdag 12. desember 2009

Bunadshelg igjen

I morgen er det bunadskurs igjen. Og jeg lyver hvis jeg sier at dette prosjektet er det som gjør hverdagen min lysere for tiden. Jeg har blitt fanget inn i en ond sirkel, ligger alltid litt etter det jeg bør, og har alltid dårlig samvittighet for det jeg ikke gjør. Hadde jeg bare blitt flinkere til å gjøre litt innimellom, så hadde det ikke vært så ille... Men nå sitter jeg og tenker på alt jeg burde ha gjort. Samtidig som jeg ikke får sydd noe annet heller, jeg skulle jo sydd bunad... *sukk*
De siste ukene er det vesten som har fått gjennomgå. Og nåp begynner det snart å ligne på en vest, med lommer og slag og det hele.

Slaget på nært hold, her kan jeg love det har vært tråkling opp og i mente, faktisk tre "lag" med tråkletråd oppå hverandre, for å få stripene til å stemme perfekt! I tillegg er det meste av forstykkene nå sydd fast til foret. (Til høyre på bildet ser du et slag, til venstre er det forstykket som er fastsydd til foret.)

I morgen er det jakken som skal få mer form. Klaffene på lommene er ferdiglaget. Hadde jo vært stilig å lage stikninger med hjertesting. Hihi.

Nå skal jeg sy litt mer på buksa før jeg sier meg fornøyd. Burde forresten ha markert knappehull på vesten, for eventuell knappehullsøm i jula, men her i gården blir det nok skjortesøm i jula... Så da så...

Men, dette kom over meg i dag, jeg lar meg inspirere av Lise (som ikke syr så veldig mye for tiden, i allefall tror jeg ikke det, men dog). Så jeg har klippet ytterstoff til et bærenett!