fredag 18. desember 2009

Deilig er jorden!

Nå har jeg juleferie. Det er herlig og velfortjent!!!
Jeg har vært så heldig å få meg en jobb jeg trives veldig godt med - og kolleger som jeg trives minst like godt med! Men det er en hektisk jobb, det skal gudene vite! Jeg har nå landet det aller meste av things to do, og kan se frem til et nytt skolehalvår med forventning og optimisme. I dag hadde vi avslutning med herlig julelunch. Veldig trivelig. Men en stor skuffelse, ingen tradisjon for å reise seg og synge Deilig er jorden. Juleferiefølelsen kommer ikke uten Deilig er jorden. Så på tur hjem fra handletur sammen med Sprellemann og Baluba i ettermiddag ble Deilig er jorden avsunget med høyt volum! Det hjalp.

Handleturen var i første rekke konsentrert om julegaver til Sprellemann og Balubas venner. Det skjedde på Lyspunktet. Vel hjemme hadde jeg og Sprellemann en dugnad på sying av miljøvennlige julegaveposer, etter inspirasjon fra Sofen. Disse åtte er små, og passer godt til vennejulegavene.


Det ble visst også handlet litt garn på turen. 6 nøster Baby Silk fra Du Store Alpakka. Skal bli skjerf... Kanskje jeg skal komme igang med strikking nå...

Helgen skal tilbringes i nabofylket. Full rulle der, men det blir fint. Ok, kanskje bortsett fra de to håndballkampene jeg skal være med på - føler meg ikke akkurat på topp enda...