lørdag 9. januar 2010

Dette og hint...

Vips! Der har det gått ei uke. Fra null til hundre på ingen tid. Fra verdens sløveste jul, til fulll rulle på jobb. Men jeg liker virkelig jobben min. Synes bare det er litt for lite tid til å gjøre den skikkelig bra - alltid noe man ikke rekker over. Da er det godt å sløve litt i sofan når man kommer hjem, gitt... Får jo strikket en maske her og en maske der også da. Disse tre prosjektene skal bli ferdige i dag!

I går kveld - etter trivelig klassekveldsmat for Sprellemann sin klasse (uten Sprellemann, som har jentehelg hos besteforeldrene), var det duket for ny innsats på bunaden. Fikk utført det aller meste av leksa, og gjort meg klar for bunadskurs i dag. Moralen var veldig lav, men i dag har jeg hatt en oppsving på området. Kommer bilder etter hvert! Jeg har forøvrig kommet frem til en erkjennelse, skjorta blir ikke ferdig i denne omgang! Har hatt problemer med å se fire og fire tråder - som mye av broderinga går ut på, og ikke helt forstått hvorfor. Jeg har jo godt syn. Helt til det i går kveld slo meg: Jeg har jo dårlig samsyn! Og det blir verre og verre dess mer sliten og trøtt jeg er... Hvor treg er det mulig å være?? Håper at dagslys og god tid til sommeren kan gjøre det noe enklere!

Vel. Sløving i sofan innebærer ofte noen runder på internett. Der finnes blant annet en nettbutikk som jeg skal reklamere for om en stund, derifra kommer disse utrolig spennende pakkene. Dette GLEDER jeg meg veldig til å gå igang med!

Lærerjobben innebærer retting og vurdering. Noen ganger blir man litt lei, det kan bli litt ensformig. Da er det kjekt å ha Epla.no, der er det til tider lov å gå inn og bestille seg premier innimellom! Kjøpte to par slike strikka lugger (trøndersk) hos Min Butikk her om dagen - kjempeherlige. Anbefales! Øredobbene kjøpte jeg før jul hos Hildes, de er nydelige!

Men nå er det lørdagskveld, tre prosjekter skal vel ferdigstilles, så da får man vel gå igang da! Forresten: Det er kaldt ute! Eller, nå er det litt varmere (det kan man vel ikke si, når det er 17 kuldegrader eller no sånn, men dog). Men vakkert, det er det!