lørdag 16. januar 2010

Monet

For en del år siden var jeg en stor tilhenger av Claude Monet, hadde bilder i de herlige fargene over alt. Etterhvert som årene kom trillende på, og smaken endret seg litt, samtidig som ungene kom som perler på en snor, og krevde veggplass med diverse forevigelser, så forsvant den godeste Claude mer og mer ut på sidelinjen. Helt til nå. I et tidligere innlegg fortalte jeg om fortroppen som hadde handlet på Kaki for meg. Min gode nabo hadde lyst på et mykt og godt mohairskjerf, og jeg sa jeg kunne strikke et. På Kaki har de Mohair fra Colinette, jeg har selv strikket meg et herlig skjerf av dette garnet. En av fargene er "Monet", og skjerfet ser ut som et Monet-maleri. Nå er det ferdig, håper det faller i smak.



Som sagt er det kaldt i Trøndelag. I dag er det ikke så kaldt, så vi har vært ute en tur. Ettersom Olleditten hadde feber i går, ble turen vår ut kort, men vi fikk testet både ski, spark og akebrett, og ordnet med mat til fuglene. Enkelte steder er grener og trær skikkelig belagt av iskrystaller, det er de ikke her, men kristtorn ser litt frossen ut...

Nå skal jeg snart avgårde på håndballkamp. Hehe. Jepp, jeg spiller! Etter kampen tror jeg det blir litt dette og hint, kanskje bunaden skal få seg en søm eller to. Ser MYE lysere på prosjektet nå når jeg bestemte meg for at skjorta får vente! Ønsker dere alle en strålende helg!