søndag 3. januar 2010

Søm og ski

Første nyttårsdag ble blant annet brukt til å flytte over fra den sløve stua, til den litt mer inspirerende. Her finnes blant annet en del symaskiner og noen meter stoff... Lille Olleditten har litt få nattdrakter, så plutselig fikk jeg det for meg at jeg skulle sy en til henne. Fram med Meedom, måtte opp i str fire år for å nærme meg noe som ligner på passelig. Og Meedom er altså vide men korte i str, i tillegg til ekstremt høye liv på buksene. Litt justeringer, og pysjen ble ganske passelig. Tror muligens buka er på bak frem på bildene - eieren kledde på seg selv ;-)

Stoffet er et jerseystoff med jungeldyrkjøpt på E-bay for nesten to år siden, det ble for lite til en hel drakt, så da fant jeg frem et hvitt stoffstykke som snille Bravo kjøpte til meg på Stoff og Stil for ca like lenge siden. Ribben er også fra Stoff og Stil.

I første omgang ble ribben i bukselivet for stor, så den måtte tas av og kuttes inn litt. Tvillingsøm med orange tråd her og der måtte vente til i dag. I natt skal denne nok soves i.




Ettersom det nå kun er snakk om timer til jobbstart, trengte jeg å endre livsstil - etter tidenes sløveste jul. Tok derfor en tur på ski i lysløypa. Det private smøreteamet mitt blingset litt, så det ble ganske trått - men jeg ble i allefall svett, da... Selv om bildene fra i går er tatt med mobilkamera, betyr ikke det at alle mobilbilder blir bra... Dette funker nok best i dagslys ;-) (Men så er det jo en musikktelefon med kamera også da...)

OK - over til alvoret. Tror det er radioaktivitet som gjelder i morgen. Alfa, beta og gammastråler. Hvem tror dere er elektromagnetiske, og hvem er partikkelstråler?