onsdag 3. februar 2010

Fremgang

Men først - jeg passerer minst to garnfristelser på vei til og fra jobb... Den ene er Husfliden i Steinkjer, med hyggelige garndamer. Sjelden jeg har tid til å stoppe, men her om dagen så jeg mitt snitt...
Det andre stedet er Vevstua på Inderøya. Her er det heldigvis åpent bare to dager i uka... I dag var faktisk mitt første besøk her - men definitivt ikke siste!!! Disse to besøkene resulterte i i underkant av et kg garn av forskjellig slag...



Fra Elverum (der bunaden stoppet i dag) tikket det inn melding om at den passer! O lykke!!!

Men så til fremgangen... Det gjelder prosjekt Tjueti. Kjære har vært megadyktig - og til og med fått med slampene på laget - og ryddet mørkloftet. Nå er det så og si tømt. Og bra er det, for snekkern er like rundt hjørnet!

Det første bildet her er fra den ene enden (loftsluka i bakgrunnen). Her har det vært panelert - et såkalt "klesloft", altså der klær ble oppbevart før i verden. Hit skal Rockern flytte.

Her er midten av loftet. Det som er igjen her av skrot er stort sett tomme pappesker. Fremst, til høyre, skal det komme opp trapp. Dette skal etter planen bli loftstue.

Her har vi deler av det som skal bli Storebror sitt rom.

Storebror sitt rom er det som befinner seg bak pipa på dette bildet, dette er den andre enden av loftstua.

Huset har vært i min familie siden det ble bygd for 110 år siden, det betyr at det har vært rimelig FULLT på dette loftet! Nå er det altså nesten tomt... Men det er fullt andre steder... Minner om garn og stoff som jeg selger, klikk på "Tjueti" under "Dette blogger jeg om" i høyre marg, så finner du det... Alt kan prutes på!