søndag 18. april 2010

Lakk og ull

Da synger helga på aller siste verset.

Dette har vært ei jobbehelg. Både med jobb og med bunad. Og samtidig har Kjære blant annet lakkert gulvene på Storebror og Rockern sine rom to ganger. Vi kjøpte lakk med litt hvitt i, da vi må holde disse rommene så lyse som mulig. To strøk nå, og det er nok hvitt, så det tredje strøket blir klar lakk. Satser på å få på det i morgen, da kan vi begynne å flytte inn så smått til helga - håper vi!

Vinduene i hver ende skal byttes ut med noen litt større, og som kan åpnes i flere retninger - da blir det ikke rutemønster av sprosser. Kjenner at jeg ikke er 100% fornøyd med den nye vindusløsningen, men det blir uansett et mellomstadium, for i løpet av noen år må vi begynne å tenke på å bytte bordkledning utvendig, og ikke minst vinduer. Da skal vi ha en helt annen form en dagens, noe mye mer likt det opprinnelige, så da må vel disse byttes igjen.

Og så har jeg putla litt med bunaden i helga også. Og nå er det sånn at jeg ser for meg at buksa og vesten kan bli ferdig - jeg skjønner mer eller mindre hvordan det skal gå for seg. Og DET er jo veldig bra. Jakken blir ikke ferdig før høsten. Men, og dette lurer jeg på om jeg skal skrive med liten skrift... Jeg leker med tanken på å sy to skjorter i sommer... En til min bror og en til Kjære... Leker videre med tanken om å sy bukse og vest til Kjære til vinteren som kommer...

Ok, straks mandag, og full rulle. Skal ha fagdag i naturfag med tre klasser. Vi er to lærere da, gleder meg!!!