søndag 29. august 2010

Det lages

For tiden er jeg hardt angrepet av strikkedilla. Alt for lite tid, alt for mye fint i tillegg til et alt for stort garnlager her hjemme - til å forsvare nye innkjøp (derfor selvpålagt stæsjbusting). Her er det et nøste Milano fra Hjertegarn som er i ferd med å transformeres til en Åremössa. Pinner nr ti gjør susen, da fyker det på med stæsjbustegram!


Bursdagsgaven i Babyull fra Dale har nå kommet på pinnene, Guiritana og jeg har en konkurranse på gang - først ferdig, rett og slett. Eller? Hehe.


Og her kommer veska som jeg skrev om i forrige innlegg. Vanligvis tar jeg ikke på meg oppdrag, det har jeg rett og slett ikke tid til. Men noen bestillinger kan man ikke si nei til. Selv om den kom i juni, og ble fullført i siste liten, har den ligget og surret i bakhodet hele tiden, både stoff, farger og design. Det som er bra med det, er at det går rimelig greit å gjennomføre prosjektet når det er såpass gjennomtenkt. Jeg er veldig godt fornøyd, og håper den kommer til hygge og nytte! Forsida er et statement! ;)



Baksida har en ytterlomme, den er dekorert med reflekshjerter. Kjekt å ha, ikke sant? Inni veska er det fire lommer, en med glidelås.


Mønsteret er eget, veska er stor nok til bøker og skriveblokk, hankene er lange nok til å ha på skrå over skulderen.



Morsomt å sy litt, kanskje jeg bør gjøre mer av det? Men hvordan går det da med strikkinga? Man må jo jobbe litt også. Får vel vurdere leggetid nå, for mandagen er like rundt hjørnet, gitt.