torsdag 5. august 2010

Ryddeaksjon

Syrommet har sett helt ille ut en stund nå - det var det på tide å gjøre noe med. En ryddeaksjon på et syrom kan jo bety litt av hvert... Blant annet kan det bety at man må gjøre ferdig tre av fire luer som ikke var helt i boks enda... Den lilla er strikket av en tråd Austermann "Step" og en tråd av noe som heter "knopp" eller noe sånn... Størrelse 3-4 år, kanskje. De tre andre er strikket i Austermann "Murano", 51% ull og 49% akryl. (Skulle tro de passer godt for kløhoder?) Alle luene var egentlig tenkt i skolemusikkens martnasbod. Nå skal ikke skolemusikke ha martnasbod i år, så da får vi legge dem i gaveskapet til så lenge.



Rydding på syrommet kan også føre til at man syr ferdig noe som er ferdigklippet. Så dermed ble dette skjørtet sydd ferdig. Det kommer til salg på Landhandleriet. Skjørtet er sydd av en gardin jeg fant på Fretex for over et år siden. Et av mine lykkeligste funn - synes stoffet er utrolig lekkert!


Som dere ser har det vært finvær i Trøndelag i dag - avbrutt av litt nedbør som måtte komme ned - sterke mistanker om at det kom til å bli litt vått da denne himmelden kom sigende nærmere og nærmere. Elsker fargene!


Forrige dagen hadde jeg en liten reise ned Memory Lane. Her kommer en smakebit til, en kåpe jeg strikket til Sprellemann for ca 9 år siden. Både mønster og garn fra Gjestal, tror jeg. Mange masker dette altså. Mye arbeid for et ganske lite anvendelig plagg for små Pippier. Her viser derimot Olleditten at den funker fint til sandkasselek på 17. mai også.


Men nå spørs det om jeg ska gjøre ferdig ryddinga mi - muligens innebærer den litt mer søm. I allefall innebærer den en smule klipping.