søndag 24. oktober 2010

5 måneder og 11 dager

Har vi vært (nesten) uten snø.
10. mai var det godt med snøfall her. På torsdag (21. oktober) lå det nok en gang bra med snø. Til Balubas store glede. PÅ fredag ble Snoddy bygget og snowbordet ble testet mange ganger.



Og siste rest av sommer ble dekket til.


Snøen er nå så godt som borte, Baluba tar det som en personlig fornærmelse. Skjønner virkelig ikke vitsen med at det kommer snø en dag, som så skal forsvinne neste dag. Snoddy er redusert til to litt store snøballer, og snowboardet er satt inn i garasjen igjen.

På Uformelt dukket det derimot opp en sneisen liten vinterforberedelse i går, en hals som jeg ikke greide la være. Jeg har lagt opp, og er godt igang med en til meg selv, i garnet til høyre her. Manos Silk Blend fra Uruguay. 30 % silke og 70 % merinoull. Så mykt så mykt. Alle disse hespene (300 gram til sammen) ble innkjøpt på I Knit i London. Ser ut som jeg var litt glad i rødt/rosa denne dagen.


En av favorittsyslene i London er bokhandelbesøk. Fikk lagt inn et denne gangen også. Og på vei til kassen så kom jeg sannelig over denne: Kortversjonen av favorittboka mi (En kort historie om nesten alt av Bill Bryson). Kortversjonen, En virkelig kort historie..., er i tillegg illustrert. Passer utmerket for unge nerder ;)


I dag Har jeg vært på nok en dag med bunadskurs. Og har endelig fortrengt frykten for knapphullsøm og for å sy i skjorta. Så nå, bare jeg får gjort unna alt mulig annet, så skal det sys bunad, ja! Første jobbdag etter ferien i morgen, den skal tilbringes på kurs i Trondhei. Myk start med andre ord.