lørdag 16. april 2011

Brun

I går var vi på en liten handel, og hjem kom vi med en Cabby 472 1979-modell. Den er brun den! Og litt oransjebrun. Helt siden Lise begynte å lansere sine campingvognideer på bloggen sin, har jeg også blitt litt betatt av ideen. Og når i tillegg Kjære hadde sett for seg at vi faktisk kunne ha nytte av en liten campingvogn, ja da var jakten igang. 


Vi fant fort ut at vogner i vår prisklasse hadde stor gjennomtrekk på Finn.no, så vi har sannelig sett noen annoser etter hvert, men når vi har bestemt oss for å vurdere en vogn, er den allerede solgt!


I går, da vi kjørte en tur til en forhandler av brukte vogner, sto valget mellom en Hobby som var en del større, og denne veteran-Cabbyen, en velholdt vogn som nok skal henge med noen år til.


Som sagt, voga er brun og brun og litt oransjebrun. Lurer på om det står i campingvognloven at de skal være brune, jeg?


Vogna er fullt utstyrt med mye mystisk stæsj, hehe, så det første som skal skje er full utrydding, etterfulgt av en grundig vask. En flaske kraftvask er innkjøpt i dag.


Steg to er grunning av det aller meste av overflater - mens vi spekulerer på hvilke farger vogna skal få i sitt nye liv. Badet er kanskje den største utfordringen... Lurer på om det er mulig å bytte ut vasken, den er rimelig slitt. Forøvrig så er badet for anledningen oppbevaringssted for vognas fortelt, gleder meg til å sette opp det og se hvordan det ser ut.

Ryktene vil ha det til at det også er med en Porta Potti inni her, så det skal bli spennende å se hvordan den fungerer.

Har veldig lyst til å legge nytt gulv også, men det får vel bli helt til slutt. Må vel finne ut hva slags muligheter som finnes her.

Farger ja, tror nok grunnfargen blir hvit. Har tatt med meg disse fargene hjem. Kanskje spe på med oransje i tillegg? Fargekolleksjonen "Young Culture" fra Butinox er egentlig ganske spennende i så måte. Ååå, kjenner at dette er morsomt, altså!


Så Lise, håper du tilgir mine copy-cat-tendenser, men tusen hjertelig takk for at du sådde ideen i hodet mitt! Jeg gleder meg!!!