lørdag 9. juli 2011

Sommerkonkurranse

Med en bunad ute av verden, så kan jeg kose meg med andre syprosjekter igjen. Generelt skal jeg være lite hjemme nå i juli, men noen dager blir det, og det er bra. For på nettstedet "Visyr.no" er det en sommerkonkurranse for folk som liker å leke litt med symaskin. Anbefaler alle å ta en titt.

Konkurransen går ut på å sy opptil tre puter, den som til slutt vinner får en symaskin i premie. Denne gangen er det både en voksen og en barneklasse. Så her i huset er vi for tiden tre som syr puter av hjertets lyst.

Jeg har gått med puteplaner lenge, og dette var sparket bak. Her er første forsøk...



Etter noen dager i hemne og Leksvika er det nå klart for noen hjemmedager. De tre største ungene pluss Kjære kommer også tilbake fra Østersumd i dag, så da får vi områdd oss litt til neste utflukt. Forhåpentligvis får jeg også ferdig mitt andre forsøk, her er materialene.


I Leksvika var det forresten bunadscamp, så nå begynner vesten til Kjære å ta form, bare knapphull og knapper, pluss et par smådetaljer som mangler på den nå! Herlig. Buksa har også fått seks knappehull i løpet av siste uke. Over all forventning.

Her er et par sydamer, ivrig opptatt med å lage egne puter.




Putene lages i stor grad av gjenbruksmaterialer forresten, alle sammen ;) Og forresten, som dere ser: Bunadssøm har ikke gjort meg redd for håndsøm. Det er faktisk ganske morsomt. Prøver å finne inspirasjon gjennom det som kalles doodle stiching.