tirsdag 18. oktober 2011

Sesongens siste sopptur! Og WIP 4

WIP 4 består egentlig av WIP 4.1, 4.2, 4.3, 4.4, 4.5, 4.6 og 4.7... Kjæres bunad rett og slett. Bukse, vest, skjorte, jakke, strømper, hoseband og lue. Nå er jeg igang igjen, søndag var det ny kursdag. Her har dere utsikten min på disse dagene ;) Trives i kroken "min". 4.2 (vesten) er nesten ferdig, her gjenstår kun knapper og et par hemper bak.


Det er 4.4 som er hovedprosjektet nå. Altså jakken. her ligger jakkedelene klare til å tråkles sammen. Siden bildet ble tatt, er jakken tråklet sammen, og i dag ble den prøvd også, og sitter finfint, så da er det "bare" å sy den sammen.


Søndag ettermiddag ble det en liten tur i soppskogen. Hadde som mål å ikke plukke noe selv, og greide det, men det holdt hardt. Fikk nøye meg med et bilde av en brøkdel av traktkantarellen vi vasset i. Nå får vi si at det er nok sopp for i år! Forresten, er du usikker på diverse sopparter, så anbefaler jeg Soppjakten på Viten.no, her kan du (også uten å logge inn) spille soppspillet gang på gang, og dess fler ganger du spiller, dess flinkere blir du. Kan forøvrig anbefale Viten hvis du vil lære mer om noe av det andre det er utviklet program for også. Har selv planer om å bli bedre på fysikk her!


Så nærme heimen var soppfunnet denne gangen (heimen kan skimtes som en pipe med røyk fra på bildet, i allefall hvis man forstørrer det).


Siden sist har WIP 3 blitt ferdigstilt, og jeg sitter med den på meg nå. Må vel bli et bilde en gang, kanskje.

I morgen går turen til Oslo og Naturfagkonferansen. Gleder meg veldig, både til det faglige, men ikke minst til å treffe nye og gamle kjente!